Euronews is no longer accessible on Internet Explorer. This browser is not updated by Microsoft and does not support the last technical evolutions. We encourage you to use another browser, such as Edge, Safari, Google Chrome or Mozilla Firefox.

Britain fines Russia's RT for breaking broadcast rules over Skripal and Syria

Britain fines Russia's RT for breaking broadcast rules over Skripal and Syria
FILE PHOTO: Vehicles of Russian state-controlled broadcaster Russia Today (RT) are seen near the Red Square in central Moscow, Russia June 15, 2018. Picture taken June 15, 2018. REUTERS/Gleb Garanich -
Euronews logo
Text size Aa Aa

LONDON (Reuters) – Britain’s media regulator fined Russia’s RT 200,000 pounds for breaching broadcasting impartiality rules in its coverage of the poisoning of former spy Sergei Skripal, Ukraine and the conflict in Syria.

“Ofcom has imposed a £200,000 fine on ANO TV Novosti in relation to its service RT for failing to comply with our broadcasting rules,” the regulator said.

RT said the fine was wrong.

“It is very wrong for Ofcom to have issued a sanction against RT on the basis of its breach findings that are currently under Judicial Review by the High Court in London,” an RT spokeswoman said.

“And while we continue to contest the very legitimacy of the breach decisions themselves, we find the scale of proposed penalty to be particularly inappropriate and disproportionate.”

(Reporting by Guy Faulconbridge; editing by Paul Sandle)

euronews provides breaking news articles from reuters as a service to its readers, but does not edit the articles it publishes. Articles appear on for a limited time.