This content is not available in your region

South African Domingo takes over as Bangladesh head coach

Access to the comments Comments
South African Domingo takes over as Bangladesh head coach
FILE PHOTO: South Africa Nets & Press Conference - London, Britain - July 25, 2017 South Africa Coach Russell Domingo during nets Action Images via Reuters/Andrew Couldridge   -   Copyright  ANDREW COULDRIDGE(Reuters)
Text size Aa Aa

DHAKA (Reuters) – Bangladesh appointed South Africa Russell Domingo as their head coach on Saturday succeeding Steve Rhodes who exited after the team finished eighth in the World Cup last month.

Domingo, who coached South Africa to the semi-finals of the Twenty20 World Cup in 2014 and the 50-overs World Cup in 2015, has signed a two-year contract.

“He has a wealth of experience and we have been very impressed with his passion and coaching philosophy,” Bangladesh Cricket Board (BCB) president Nazmul Hassan said in a statement announcing the appointment. “He has a clear idea of what is required to take the team forward.”

Domingo said he was looking ahead to the new challenge.

“It is a massive honour…I have followed Bangladesh’s progress with keen interest and I am extremely excited to assist the team in reaching the goals that they are capable of,” he said.

The 44-year-old was picked ahead of former New Zealand coach Mike Hesson and former Pakistan coach Mickey Arthur, local media reported.

Hesson was also in the race for the India coach’s job before Ravi Shastri was given another stint in that role.

Arthur applied for the Bangladesh role after Pakistan denied him an extension following the team’s failure to reach the semi-final of the World Cup.

Domingo will travel to India in his current role as South Africa A coach and his first assignment with Bangladesh will be their one-off test against Afghanistan in Chittagong next month.

(Reporting by Amlan Chakraborty in New Delhi; editing by Greg Stutchbury)

euronews provides breaking news articles from reuters as a service to its readers, but does not edit the articles it publishes. Articles appear on for a limited time.