Euronews is no longer accessible on Internet Explorer. This browser is not updated by Microsoft and does not support the last technical evolutions. We encourage you to use another browser, such as Edge, Safari, Google Chrome or Mozilla Firefox.
BREAKING NEWS

U.S. sues ex-Trump aide Omarosa, alleges failure to file required financials

U.S. sues ex-Trump aide Omarosa, alleges failure to file required financials
FILE PHOTO: Former U.S. White House staffer Omarosa Manigault-Newman sits during an interview on the release of her book "Unhinged" in Manhattan, New York, U.S., August 14, 2018. REUTERS/Shannon Stapleton -
Copyright
Shannon Stapleton(Reuters)
Euronews logo
Text size Aa Aa

(Reuters) – The United States on Tuesday sued Omarosa Manigault Newman, the former aide to President Donald Trump and reality television star, saying she knowingly failing to file a required public financial disclosure report after she left the White House.

The government is seeking a civil fine of up to $50,000 (39,396 pounds) from Omarosa, who spent 11 months as director of communications in the White House Office of Public Liaison before her December 2017 departure, for violating the Ethics in Government Act.

Representatives for Omarosa, as she is typically known, did not immediately respond to a request for comment.

In the complaint filed with the federal court in Washington, D.C., the government said Omarosa’s financial disclosure report was due by Jan. 18, 2018, but that she has failed to submit it despite several reminders from White House ethics lawyers.

Omarosa initially shot to fame as a contestant in the first season of Trump’s reality TV show “The Apprentice” in 2004. She was one of Trump’s more visible African-American supporters during his successful presidential bid.

Her memoir, “Unhinged: An Insider’s Account of the Trump White House,” was published last August.

(Reporting by Jonathan Stempel in New York; Editing by Leslie Adler)

euronews provides breaking news articles from reuters as a service to its readers, but does not edit the articles it publishes. Articles appear on euronews.com for a limited time.