This content is not available in your region

Ten former Danske Bank managers charged over Estonia case - Berlingske

Ten former Danske Bank managers charged over Estonia case - Berlingske
FILE PHOTO: Danske Bank sign is seen at the bank's Estonian branch in Tallinn, Estonia August 3, 2018. REUTERS/Ints Kalnins/File Photo   -   Copyright  Ints Kalnins(Reuters)
Text size Aa Aa

COPENHAGEN (Reuters) – Danish prosecutors have charged 10 former Danske Bank managers over their suspected involvement in one of the world’s biggest money laundering scandals, newspaper Berlingske reported on Wednesday, citing unidentified sources.

The charges relate to a case involving some 200 billion euros (172 billion pounds) of suspicious transactions that passed through Danske Bank’s Estonian branch between 2007 and 2015.

Former chief executive Thomas Borgen, who stepped down last October, was among the 10 people charged, Berlingske said.

On Tuesday, Borgen’s lawyer told newspaper Borsen that his client had been charged and his home raided by investigators.

The Danish state prosecutor declined to comment on Wednesday. Borgen’s lawyer was not immediately available for comment.

The nature of the charges were unclear and no other people were named in the report.

No current or former members of Danske Bank’s board – which appoints the management team and sets strategy – have been charged, according to the Berlingske report.

Denmark’s biggest bank is being investigated by authorities in several other countries including the United States, where it could face major fines.

Denmark’s state prosecutor filed preliminary charges against Danske Bank in November for alleged violations of the country’s anti-money laundering act in relation to its Estonian branch. The prosecutor said at the time he would clarify whether individuals could be held responsible.

(Reporting by Jacob Gronholt-Pedersen and Stine Jacobsen; Editing by Jason Neely and Mark Potter)

euronews provides breaking news articles from reuters as a service to its readers, but does not edit the articles it publishes. Articles appear on for a limited time.