Now Reading:

Ex-F1 boss loses privacy case

world news

Ex-F1 boss loses privacy case


The European Court of Human Rights has said ‘no’ to Max Mosley (pictured), the former chief of motor sports, who wanted more curbs imposed on the press when running stories that involved privacy issues.

Mosley challenged the UK privacy laws and wanted the media to warn people before publishing stories about their private lives. The Strasbourg-based court ruled that the conduct of British newspapers was “open to severe criticism” but it wasn’t enough justification for the pre-notification process.

Such limitation would have a “chilling effect” on the work of the press, the Court ruled, adding that there’s no proof that such a system would have any impact.

71-year-old Mosley was awarded £60,000 in damages in 2008 after the tabloid News of the World ran a front-page article about an orgy involving him in a London flat, complete with photos and videos. The paper falsely accused him of engaging in a “sick Nazi orgy.”

He was said to have paid five prostitutes to take part in his sadomasochistic party.

Mosley told the BBC after the judgement that he was “obviously disappointed, but it’s satisfying that they’ve been extremely critical of the News of the World.

“I think they’ve underestimated the danger from the UK tabloids but obviously they’re the judges and one has to respect their decision,” he said.

By Ali Sheikholeslami
London Correspondent

Next Article